Historia bokserek
11.01.2024
Może nie będzie zaskoczeniem, że bokserki zostały pierwotnie stworzone dla, jak się domyślacie, bokserów. Jacob Golomb, założyciel Everlast, zaprojektował pierwszą wersję w 1925 roku – spodenki wyposażone w elastyczny pas, który pomógł zawodnikom uzyskać lepszą pracę nóg.
Firmy odzieżowe szybko dostrzegły szansę i zaczęły sprzedawać lżejszą wersję nowo zaprojektowanych spodenek jako zwykłą bieliznę. Choć wtedy jeszcze nie odniosły sukcesu.
Szerszą popularność bokserki zyskały dopiero, gdy wojsko wydało je żołnierzom podczas II wojny światowej. A fakt, że żołnierze zatrzymali bokserki po wojnie, odegrał kluczową rolę w ogólnej akceptacji i przypuszcza się, że jest powodem, dla którego bokserki stały się symbolem męskości.
Projektanci w latach 70. i 80. wykorzystali okazję i zmienili postrzeganie bielizny męskiej. Od dawniej niezbędnego przedmiotu użytkowego do bycia bardziej modą.
Ale to reklama dżinsów Levi’s z 1985 roku pomogła bokserom osiągnąć swój szczyt, kiedy angielski model i muzyk Nick Kamen rozebrał się do białych bokserek w „pralni samoobsługowej” w stylu lat 50. XX wieku.
Inną dobrze znaną twarzą występującą w reklamach, ubraną w klasyczne białe bokserki, był aktor Brad Pitt. Jego film fabularny i seria innych reklam związanych z bokserami doprowadziły do rekordowej sprzedaży pod koniec lat 80-tych.
Nagle bokserki nabrały niezaprzeczalnie ostrego i seksownego wyglądu, który został doceniony wśród młodszych konsumentów.